söndag 24 november 2013

MITT NYA HEM (OCH BOUDOIR SOCKERDRICKATRÄDET)






Här är mitt fina sovrum. Jag hängde upp klänningar istället för gardiner bara för att det är fantastiskt att vakna upp och titta rakt upp i mängder av tyg ur favoritklänningarna! I huset hittade jag gamla plåtbukar såm blev perfekt förvaring till smycken och nagellack och sånt. Skrivbordet ska bli turkost tänkte jag.


 Hedersplats i fönstret. jag älskar att inreda med instrument.


 Lite fler instrument, Där jag hänger min fiol har jag mitt hem, typ. Och så spegeln som fanns i huset som gör så att man ser ut som en liten tjock dvärg. Den ska hänga i hallen och skrämma livet ur gäster när jag lyckats hitta en ny spegel men för nu får den duga till mig.

Nu tar vi en titt i mitt andra rum;  Boudoiren!


 Det här är dörren. Boudoiren heter alltså egentligen Sockerdrickaträdet och Stefan tyckte att Sockan var ett passande smeknamn. jag hade tagit med mig 1,5 par raggsockor så jag passade på att utnyttja min virrighet och hänga upp en socka på dörren. Innan man kliver in måste man lämna någon form av gåva i sockan, och sen är det bara att stiga på.


 Där inne ser det ut lite såhär. Jag tänker mig att det ska vara som en alice i underlandetinspirerad tivoli-cirkusbuss-boudoir. Som insidan av pippis sockerdricakträd. Det ska alltid finnas champagne och den ska drickas ur gammal kaffeservis såklart. Det som saknas nu är en förgreningsdosa så att ljusslingorna kommer till liv. Och en gammal grammofonspelare.


Ett gammalt symaskinsbord med ingjuten symaskin från sekelskiftet blev ett bord för barprylar och gelehallon, alltid gelehallon. Just nu står det bara en ensam fulwhisky där men den har i alla fall fått en fluga. Jordgloben ska lysa när jag hittat en förgreningsdosa.


Kaffeservis i massor, välkomna över på lite bubbel, kakor och kortspel någon kväll!



Mina scenkläder hänger i fönstret, varför inte liksom? Här ser ni litegrann. Snart kommer det upp ännu fler, lite mer paljetter och sånt. Jag undrar vad grannarna tänker när de ser det hela utifrån... 


Så fick jag besök. Micke, varga och Nicolaj. Stefan och hans mamma som hjälpt honom att flytta kom också över till Sockan och så hade vi invigningskalas med bubbel ur tekoppar, spel, kakor och musik! Så himla fint!



Varga hade med sig Midori så vi drack Mjölkdrinkar också; herregud vad det är gott!



Sen virvlade vi vidare ut i Stockholmsnatten, till Melt burlesquebar där vi hejjade lite på Lady Franciescca som hade upprätt... och sen vidare till sjätte tunnan.

Nu är jag officiellt inflyttad, kom hit och häng med mig!

2 kommentarer:

  1. Tänkte precis skriva; bubblet ser ju ut som mjölk! Vad tokigt roligt du har fått det i sockan. Ser ut som om du har bott där länge ju. Nu längtar jag efter att få komma med ljus med mera. Skriv en lista på det mest nödvändiga, så ser vi vad jag har i mina gömmor, okey?
    Kram från en gammal flyttgubbe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Jamen tack och bock! Jag verkligen gick all in kan man säga, flippade ur totalt där inne. Stefans mamma älskade stället, hon kunde inte sluta säga wow :)
      Jaaa! Snart får du komma över på en bit mat! kram bästa flyttgubbe!

      Radera