onsdag 25 juni 2014

VAGABOND FOR LIFE (AKTA ER, HÄR KOMMER VAGABOND DRIFTERS, THE PARTY MAKERS)

Alltså HELVETE vilken bra dag. Ursäkta franskan men det går inte att uttrycka det mildare.

Jag och Vagabond Drifters spelade i Gamla Stan i Stockholm hela dagen. Dels så undrar jag rent finansiellt varför man har en anställning men framförallt rent själsligt. Vi fick ett par fans som liksom följde efter oss till de olika platser vi spelade på, fick riktigt mycket publik med superenergi och massvis med fina ord om hur bra utstrålning vi hade och vilken bra show vi bjöd på. Jag flyger på moln.

Eller okej. Egentligen sitter jag med svullna fötter och förstår inte hur jag ska kunna packa inför imorgon. Man måste stå upp då har jag hört. Jag tänkte klippa ihop en liten filmsnutt att lägga upp på Youtube så ni får höra lite hur vi låter. Det kanske är dags. men, packa är viktigt.

Imorgon klockan nio drar jag och Sven med kontrabasen och fiolen till Malmö för att möta upp Pelle som ska joina på gitarr och lite Banjo. Sen kanske vi drar till Berlin en liten sväng och lirar och sen blir det till att spela på Köpenhamns jazzfestival. Då kommer Tobbe ner också, så blir vi fyra!

Jag ska försöka skriva lite nu och då, uppdatera med bilder och så men risken är ju helt klart att jag glömmer bort det och det blir ett samlingsinlägg istället. Tillbaka i stockholm är jag runt den 20e, efter ett gig på Östersjöfestivalen. Lite såhär såg vi ut när vi lirade idag:


NU ska jag försöka packa.
Xoxo
Linnea

1 kommentar:

  1. Yes!! Lite smakprov vore kul för oss gamla stötar som inte orkar masa oss in till stadens gator och torg. Ha det nu riktigt bra på resorna och håll hårt i fiolen!
    Kram från en beundrare!

    SvaraRadera