tisdag 16 februari 2016

ALLA HJÄRTANS AFTON OCH OVÄNTAD MEXIKANSK VÄNDNING


I söndags var det ju som bekant alla hjärtans dag. Det struntade vi i och gick ut och firade alla hjärtans afton istället, jag och Wezz.

Han hade bokat bord på Mellow, en fransk liten restaurang vid St:eriksplan. Där åt vi världens godaste getostförrätt och sen tog jag musslor till varmrätt som faktiskt var i klass med Akkurats musslor. Det vill inte säga lite, vet säkert alla musselfantaster.





Efter det bar det av ner i källaren, för där ligger närmligen Tiki room! En tikitemabar med superspexiga drinkar och konceptig inredning. Jag insåg även hux flux att jag har gjort deras menyer. jag som trodde de var till något av stureplansgruppens ställen, högst oklart det här. Eller ägs tiki room av sture p g?. Vi lirade hur som helst tärningsspel och drack de här fina och supergoda:



När vi kände oss färdiga med Tikitema så gick vi vidare för att möta upp kompisar på nsäta temabar. Här hade jag heller aldrig varit förut; Geronimos i Gamla stan. En mexikansk tequilabar som var lite smålik 288 (tom&jerrys) i New York, men uppstoppade djur på väggarna och hipstrig stämning ungefär överallt.

Baren ligger i stampens gamla källare förstod jag efter ett tag, fast ingång från ett annat håll.





Jag HATAR tequila. Eller åtminstone så gjorde jag det. kunde knappt känna lukten förut utan att få kväljningar. men så har jag väl egentligen bara druckit röda hatten-tequilan när jag var yngre, som väl i princip är rent finkel.

Jag försökte således beställa "en god romdrink" i baren men blev såklart totalt utflabbad av bartendern som förklarade att "du, det här är en tequilabar". Jag tog mod till mig och beställde en Coronita. En margarita fast med en upp och nedvänd corona i också...

Och jag måste erkänna att det var helt amazeness gott! Den tequilasmak jag frukatde var utom smakhåll och jag får väl erkänna mig någorlunda omvänd i allafall, och baren i fråga känns som min nya favvorit nästan alla kategorier.

Koriander, tequila... vad här näst?! Vad är era senaste smakupptäkter?


Söndagen (den egentligen alla hjärtans dag) spenderade vi på att möblera om sovrummet hela dagen. Det blev så himla stort! Jag bara älskar det och vill hänga där mest hela tiden. Nu ska jag bara få till min flytt också så vi får möblera om...igen!

Ikväll blir det nog lite spelkväll med erik och emma, och nu är min lunch slut och jag ska börja jobba igen! Tjingeling!

1 kommentar: