torsdag 4 februari 2016

DEJTNIGHT OCH BÄSTA LUNCHEN


Igår var jag och Wezz på dejt. Vi käkade tapas på mysiga El Clasico, drack vin och gick vidare för att se sista akten av Impro comedy med Presens. Det var så himla mysigt och jag är så himla kär i den där mannen!

Igår fick jag även en liten present av min chef; ett par Urban earlurar med louder-branding som legat och skräpat här sedan något gammalt event. Tack och nig säger jag, svinbra ljud. Även om jag undrar om man betalar mest för den superdesignade lådan eller lurarna i fråga.





Idag var en sån där dag när jag hade noll matinspiration till lunch. Vi lagar ganska mycket mat ihop på jobbet men nu har jag ju slutat äta kolhydrater och det blir lätt ett ganska enfaldigt utbud av färdiga sallader på det lilla Coop nedanför oss.

Så jag gick all in. Stekte färska champinjoner med spansk röd peppar, limeskal och salt, gjorde tzatsiki och stekte halloumi och öste på ett berg färsk koriander och pressad lime. SÅ SJUKT GOTT!

Koriander och jag har en speciell relation. Jag hatade koriander förut, det kunde verkligen förstöra precis allt, få mig att tappa matlusten. Men så plötsligt en dag råkade jag få koriander på toppen av en taco från taco truck och utan att tänka mig för tog jag en tugga. Det var svingott. Nu är vi bästa vänner. Speciellt ihop med chili, lime och vitlök, och kanske mango eller granatäpple.





Nu är min lunch slut och jag ska börja kötta jobb igen. Gör massor av konceptpresentationer för ungefär tusen olika saker vi fått pitchar på.

Tjipp!
Linnea

2 kommentarer: